20/01/2019

Mądre gotowanie

Wywodzę się ze świata nauki. Porzuciłam go, ale nie zapomniałam i bardzo szanuję wybitnych naukowców.


J.F. Cryan i T. Dinan - autorzy książki "Jelita, mózg i spółka", Y. N. Harari - "21 lekcji", "Homo deus" - naukowe korzenie autorów mają dla mnie znaczenie. W "Nauce od kuchni" wypowiadają się antropolog, mikrobiolożka, chemik i enolog, a nawet astronauta. To lubię. Książkę połknęłam w dwa wieczory, jest genialna! Niestety działu fizyki i chemii - tak jak w szkole - nie ogarnęłam.

Jeśli chcecie się dowiedzieć z pewnego źródła jak pracuje zakwas i po co hodować go na soku z ananasów, dlaczego puszka i pomidory to nienajlepsze połączenie, czy gluten szkodzi a jedzenie raw rzeczywiście jest zdrowsze od gotowanego - to tam.

3 komentarze:

  1. Napisz o tym, bom ciekawa dlaczego puszka i pomidory jest cool i cala reszta z reszta tez interesujaca....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Puszka i pomidory to nienajlepsze połączenie - aluminium w kwaśnym środowisku przenika do żywności a skumulowane jest neurotoksyną (amalgamaty i aluminiowe garki trzeba wywalić), gluten szkodzi celiakom i jak ktoś ma alergię na białko pszenicy to ma wyeliminować alergen, cała reszta szkodzi sobie dietą bezglutenową, dieta wyłącznie raw też nie jest wcale zdrowa. To tak w skrócie.

      Usuń
    2. Źle przeczytałam, pokłoniło mi się czytanie ze zrozumieniem, to o puszce, bo właśnie jestem przekonana, że puszki są be, nie tylko pomidory, nic co w puszkach - nie kupuję. Tak, celiakia to temat u mnie przerobiony od podstaw i rzeczywiście dziwię się ludziom, którzy przechodzą na dietę bezglutenową z powodu famy, że gluten im szkodzi. Szkodzi mojej córce, bo nie ma kosmków w jelicie, ale cóż...

      Usuń

Dziękuję