02/01/2017

Witam Was w Nowym Roku chlebem i przyprawami

Proste, świeże i dobrej jakości jedzenie może nas zaskoczyć potęgą smaku. Dziś proponuję orkiszowy chleb na zakwasie z przyprawami.


Piekę go w domu (przepisy znajdziecie w poście "Nowy chleb na nowy rok" - klik), kroję na kromki, smaruję masłem i posypuję świeżo zmieloną lub utłuczoną w moździerzu przyprawą (po jednej na każdej kromce). Moje ulubione to kamforowy pieprz kubeba i aromatyczny koper włoski. A Wy jakie lubicie najbardziej? Umielibyście rozpoznać je z zamkniętymi oczami? Spróbujcie!

PS. Prawdziwy orkiszowy chleb na zakwasie w Warszawie piecze Piekarnia Krzosek a podwarszawskich Łomiankach Piekarnia Piwońscy. W Lublinie łatwiej o dobry żytni chleb (skład: mąka żytnia, woda, sól). Macie swój ulubiony?

4 komentarze:

  1. Ja to lubię chleb skropic miodem i to wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam Ci podziękować za Twoją systematyczną, wytrwałą i nienachalną edukację i uświadamianie. Zdałam sobie sprawę, że mimo-wolnie ;-))) zaczęłam zwaracać uwagę na skład produktów, które kupuję, czym żywię dzieci i rodzinę, czym karmię siebie.
    Dziękuję Ci bardzo Moniko!
    I życzę Tobie oraz Twojej Rodzinie dobrego, zdrowego i pozytywnego roku w każdym wymiarze. :-))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję